Il 25 novembre sarà
la Giornata internazionale contro la violenza sulle donne. Cosa differenzia la
violenza maschilista contro le donne da quella comune? Il contesto ed il
movente.
All’origine
c’è la condizione stessa di subalternità della donna nella società e di
assoggettamento all’interno della famiglia. Un sistema
politico, economico e sociale in cui gli uomini detengono il potere, la
ricchezza, genera uno sbilanciamento di forze tra i due sessi che pone la donna
in una condizione di sottomissione e di dominio da parte dell’uomo, che ritiene
di poterne disporre come di una proprietà privata.
La
violenza maschilista è sui social, nei messaggi pubblicitari, sul posto di
lavoro, in casa e si può manifestare con umiliazioni, violenza fisica,
sessuale, verbale e psicologica, che può arrivare alla negazione della libertà,
fino alla privazione della vita stessa.
Rifiutiamo
categoricamente ripartizioni di colpe di fronte alla violenza subita, siamo
vittime e non corresponsabili. Rivendichiamo il nostro diritto di lavorare, di
interrompere una relazione, di sentirci libere di viaggiare, di uscire di casa,
di vestirci come ci piace, senza avere paura.
Non è la nostra
libertà a dover essere sottoposta a censura ma quella di chi esercita la
violenza.
Liberu - Lìberas
Rispetadas Uguales
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25 de
santandria, Die internatzionale contra sa violèntzia a sas fèminas
Su 25 de santandria,
at a essere sa Die internatzionale contra sa violèntzia a sas fèminas. Ite b’at
de diferente tra sa violèntzia maschilista e cussa fitiana? Su cuntestu e sa
resone.
Comintzat totu cun
sa cunditzione de dipendèntzia de sa fèmina cara a sa sotziedade e cun sa
sugetada a dae intro de sa famìlia. Unu sistema polìticu, econòmicu e sotziale
in ue sos amine tenent su poderiu, sa richesa, los ponet a manu de cumandare e
lis permitit de sutamìtere sa fèmina, ca creent de nde pòdere fàghere su chi
cherent comente chi sa fèmina siet cosa issoro.
Sa violèntzia
maschilista est in su mundu virtuale, in sa publitzidade, in su traballu, in
domo e si mustrat cun s’umìliu, cun sos corfos, cun sa violèntzia
sessuale,psicològica e cun sas paràulas malas, finas a lòmpere a nche lis mòere
sa libertade e sa vida.
Ricusamus cun fortza
partimentas de curpas chi pertocant sa violèntzia patida, semus malasortadas e
non curresponsàbiles. Pretendimus su deretu a traballare, a nos isbojare, a
biagiare, a essire dae domo, a nos bestire comente cherimus, sena dèpere tìmere
nudda.
No est sa libertade
nostra chi depet èssere cundennada, ma cussa de chie si serbit de sa
violèntzia.
Liberu - Lìberas
Rispetadas Uguales
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